HUP HOLLAND HUP & STAGE GEHAALD!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jente Terlouw - WaarBenJij.nu HUP HOLLAND HUP & STAGE GEHAALD!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jente Terlouw - WaarBenJij.nu

HUP HOLLAND HUP & STAGE GEHAALD!!

Door: Jente

Blijf op de hoogte en volg Jente

14 Juni 2014 | Ecuador, Quito

WOEHOEEEEEEEE SPANJE-NEDERLAND 1-5 hahahaha, okee ik ben blij en niet alleen omdat mijn nationale trots weer een boost heeft gekregen, maar ook omdat ik mijn STAGE HEB GEHAALD!!! Ik heb er hard voor gewerkt en ben zooooo gelukkig.

Maargoed even een korte update over mijn laatste weken, naast dat ik de afgelopen weken hard heb gewerkt aan mijn verslagen, ben ik ook nog naar Otavalo geweest met twee Nederlandse meiden. Ik had me op een indrukwekkende markt ingesteld....dit viel mij vies tegen. Alle kramen hadden hetzelfde, allemaal spullen die ik in Quito ook kan kopen. Maarja ik ben er toch geweest en heb met die meiden super gezellige dag gehad! Maar eerlijk gezegd, ik vind het nou niet een hoogtepunt van Ecuador! Daarnaast heb ik nog hier een verjaardag van een Nederlandse vriend gevierd, op zn Ecuadoriaans.... ik kan jullie vast vertellen, dat beviel me goed. Hij heeft voor vlees op de bbq gezorgd en iedereen die kwam moest geen kadootje meenemen, maar juist aanvulling als drank en snacks... Klinkt toch veel beter dan al die rompslomp in Nederland met kaas, worst, taart, chips, koffie etc. 

Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar afgelopen week, was mijn laatste volle week in Quito. Ik heb genoten, afscheid moeten nemen en toch paar traantjes weggepinkt. Ik heb op stage voor alle kindjes getrakteerd met snoep en chips en samen cake gemaakt. Ik heb voor mijn collega’s een kleinigheidje gekocht en voor het centrum nog wat broodnodige dingen als afwasmiddel, keukenpapier vuilniszakken, koffie en thee en dat soort dingetjes. Ik heb veel geleerd deze stageperiode in mijn ontwikkeling tot professional. Ik heb de echte non-verbale communicatie door en door ervaren, door de taalbarrière maar ook omdat niet alle kindjes spreken. Ik heb geleerd om mijzelf in een andere positie te stellen en minder assertief te zijn, als aanpassing op de cultuur. Daarnaast heb ik mijzelf nog beter leren kennen... ik heb de bevestiging gekregen dat ik inderdaad zelfstandig ben en het alleen kan! Ik ben sterker dan ik dacht en kan zeggen dat ik het grote mensen leven aankan. Ik weet mijn keuzes te maken en heb ook mijn mensenkennis en de kennis over Ecuador uitgebreid! En ik voel me gewoon anders, vrijer en meer ontspannen ofzo, ik heb geleerd om van iedere minuut te genieten! Al met al was mijn stageperiode een leerzame en GEWELDIGE ervaring die ik nooit maar dan ook nooit had willen missen! Maar mijn tijd in Ecuador zit er nog niet op! Ik heb namelijk VAKANTIE, ik vertrek morgen met de nachtbus naar Cuenca 3 dagen, daarna kom ik terug naar Quito en dan vertrek ik volgende week donderdagavond naar Cuzco in PERU!! Ik ga samen met Moniek naar Cuzco! De planning is dat we in ieder geval naar de Machu Pichu gaan!! WOEHOEEE. Ik kom 26 op 27 juni terug in Quito en dan is de planning dat ik een week lekker op strand lig en dan wil ik 9 juli terug zijn in Quito om echt afscheid te nemen van iedereen hier! Maargoed....ik heb dus 4 weken waar ik optimaal van ga genieten! En dan wanneer ik in Nederland ben, heb ik nog een paar daagjes om bij te komen van mijn reis terug en dan ga ik vol aan het werk op de Lingebolder op de dagbesteding! Geen idee of ik de tijd heb om jullie tussendoor op de hoogte te houden van mijn reis, maar anders heb ik tijd genoeg om jullie alles achteraf te vertellen!! Ik zal foto’s maken tot ik er bij neer val en genieten als een malle, want..... AMA LA VIDA>ECUADOR!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7085

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 13 Juli 2014

Ecuador

Landen bezocht: